Tiedote: KeMuT-tapahtumassa pääosassa ovat kehitysvammaiset taiteilijat

Neljä esiintyjää lavalla

Lauantaina 7.3.2020 klo 14–18 Messukeskuksen Siivessä

KeMuT on Kehitysvammatuki 57 ry:n vuosittain järjestämä kulttuuritapahtuma, jossa esiintyy taiteilijoita ympäri Suomea. Tapahtuma järjestetään jo 48. kertaa. Tapahtumassa halutaan tuoda esille kehitysvammaisten henkilöiden tuottamaa taidetta puheiden ja muodollisuuksien sijaan.

”Kun historian ensimmäiset KeMuT järjestettiin 70-luvulla, vastaavia kulttuuritapahtumia ei vielä ollut. Nykyään tilanne on onneksi toinen. Kehitysvammaiset taiteilijat ovat viime vuosina onnistuneet raivaamaan tilaa yhteiskunnassa kulttuurin tuottajina ja esittäjinä. Maailma ei ole kuitenkaan vielä valmis. Haluamme jatkossakin tarjota arvokkaat puitteet perinteiselle, mutta edelleen kovin tarpeelliselle kulttuuritapahtumalle,” toiminnanjohtaja Nina Korventaival kertoo.

Monipuolisten musiikkiesitysten lisäksi ohjelmassa on teatterielämyksiä. Lavalle nousevat Vanilla, Jutta & Jerry & Resonaarigroup, Konttoristi G, Sakari Leppänen, Pikku Kipinä, Meijän pojat, Juha Tapio Kärki, Flory Pambou, Teatteriryhmä Vautsi, Tunneteatteri ja DJ Sämpylä. Osallistavissa taidepajoissa pääsee kokeilemaan mm. valotaidetta ja kuvionuoteista soittamista. Tapahtuman juontaa Räppäri Ruma.

Koko perheelle suunnattu KeMuT 2020 -tapahtuma on esteetön.

KeMuT Facebookissa: KeMuT – kokemuksia ja kulttuuria kaikille

Liput tapahtumaan 17 euroa ovelta, median edustajat ilmaiseksi.

Yhteydenotot:
Mari Mononen