Tiedote järjestötoiminnan mukautuksista vallitsevassa koronatilanteessa

Koronatilanteen kiristyessä pääkaupunkiseudulla olemme tilanteessa, joka edellyttää muutoksia aikuisten ryhmätoiminnan toteuttamiseen valtioneuvoston suosituksen mukaisesti. Tämä tarkoittaa Kehitysvammatuki 57 ry:n kohdalla sitä, että seuraavien toimintojen fyysiset tapaamiset perutaan loppuvuodelta:

• musiikkikerhot ja Vekkarin karaokeryhmä
  • liikuntakerhot (sis. jooga ja tanssi) ja Vekkarin leivonta-, keilaus- ja tanssiryhmät
  • senioriklubi ja -kerho

Avointa Ystävätupa-toimintaa jatketaan toistaiseksi, koska Ystävätuvan kävijämäärä on viime aikoina ollut hyvin maltillinen ja tilat ovat riittävän isot. Huolehdimme siitä, että Ystävätuvalla ei ole yhtä aikaa yli 15 henkilöä. Myös luovan toiminnan ryhmät jatkavat toistaiseksi. Toimintaan osallistuminen edellyttää kirurgisten suu- ja nenäsuojainten käyttöä.

Perheiden tuen toiminnan ja muun lapsille ja nuorille suunnatun toiminnan kohdalla tehdään tilannekohtaista arviointia ja esimerkiksi ryhmäkokoja tarkistetaan. Mahdollisista muutoksista perheiden tuen ja parkkitoiminnan kohdalla tiedotetaan erikseen asianosaisia. Myös Tunneteatterin loppusyksystä tiedotetaan myöhemmin.

Mikäli olet saanut kerhotoiminnan syyskauden laskun ja oma kerhosi on peruutettu, voit jättää laskun maksamatta. Jo suoritetut maksut peruuntuneen toiminnan osalta palautetaan.

Pyrimme siirtämään toimintaa mahdollisimman paljon verkkoon ja etsimme muita keinoja tarjota vapaa-ajan toimintaa. Arvioimme tilannetta päivittäin ja teemme tarvittaessa lisää mukautuksia huomioiden viranomaisohjeet.

Nina Korventaival