Tiedote: Jenni Haukio on KeMuT 2022 -tapahtuman suojelija

Jenni Haukio

Tasavallan presidentin puoliso, rouva Jenni Haukio, on lupautunut Helsingissä kesällä järjestettävän KeMuT 2022 -kulttuuritapahtuman suojelijaksi.

Kehitysvammaisten muusikoiden ja taiteilijoiden tapahtuma, KeMuT, on vuosittain järjestettävä kulttuuritapahtuma. Tapahtuma kantoi alkujaan nimeä Finlandia-talon konsertti, ja se järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 1973. 1970-luvulla vastaavia kulttuuritapahtumia ei vielä ollut, mutta erityisesti viime vuosina kehitysvammaiset taiteilijat ovat raivanneet tilaa yhteiskunnassa kulttuurin tuottajina ja esittäjinä.

Vuonna 2022 KeMuT järjestetään 50. kerran ja sinne odotetaan noin 800 vierasta. Juhlavuoden kunniaksi KeMujen yhteydessä järjestetään tänä vuonna ensimmäistä kertaa myös ”Mini-KeMuT”, lapsiperheille tarkoitettu oma kulttuuritapahtuma.

”Pitkät perinteet omaava, 50-vuotias KeMuT-tapahtuma osoittaa, että kulttuurin tuottajina ja kulttuurista elämyksiä ammentavina me kaikki ihmiset olemme tasavertaisia. Tapahtuman järjestävä Kehitysvammatuki 57 ry tekee arvokasta työtä tarjotessaan kehitysvammaisille taiteilijoille ainutlaatuisen mahdollisuuden esiintyä suurelle yleisölle. Samalla KeMuT on upea osoitus musiikista ja taiteesta säkenöivän elämänilon lähteinä”, tapahtuman suojelija tasavallan presidentin puoliso Jenni Haukio iloitsee.

KeMuT 2022 järjestetään Helsingissä, Messukeskuksen Siivessä 18.6.2022 klo 15 alkaen.

Lue lisää KeMuista Kehitysvammatuki 57 ry:n verkkosivuilla.

Yhteydenotot:
Mari Mononen
kehittämispäällikkö
050 339 3794

Kehitysvammatuki 57 ry on kansalaisjärjestö, joka toimii kehitysvammaisten ihmisten, heidän perheidensä ja läheistensä oikeuksien valvojana ja tukena. Edistämme kehitysvammaisten ihmisten ja heidän perheidensä mahdollisuuksia toimia yhteiskunnan yhdenvertaisina ja täysivaltaisina jäseninä.

Tiedote pdf-muodossa