Liikuntaa arkeen

Tältä sivustolta löydyt vinkkejä liikunnan lisäämiseksi kotiyhteisön arkeen. Jo pienetkin liikunnalliset muutokset päivittäisessä toiminnassa tuovat hyötyjä ja parantavat yleiskuntoa. 

UKK-instituutin terveysliikuntasuosituksen mukaan aloittelevalle terveysliikkujalle riittää reipas liikkuminen vähintään kaksi ja puoli tuntia viikossa. Sopivia liikkumismuotoja ovat kävely ja pyöräily, esimerkiksi työ- ja asiointimatkoilla. 

Hyväkuntoinen liikkuja tarvitsee kuntonsa kohentamiseksi rasittavaa liikuntaa vähintään tunnin ja 15 minuuttia viikossa.

Liikuntasuoritukset voi jakaa useampaan lyhyempään pätkään päivän aikana. Kaikenlainen liikunta ja fyysinen aktiivisuus on hyödyllistä ja kotiyhteisön kotitöistäkin on mahdollista saada arkiliikuntaa. Lähtekää siis yhdessä pohtimaan, kuinka saisitte lisää aktiivisuutta arkeen!

Treenivideoita

Olemme kasanneet tänne hyviä treenivideoita, käy kurkkaamassa! 

Siili, jolla on kädessä tietokone

Ladattavat tiedostot

  • Tiedostomuoto PDF

    Puntteihin vipinää-liikuntaopas

    Täältä löydät kaikille soveltuvien pelien ja leikkien ohjeita.

    Lataa
  • Tiedostomuoto PDF

    Kuvitettu rappuralli

    Täältä löydät rappurallin kuvitettuna.

    Lataa

Tutustu myös näihin materiaaleihin

Lisätietoja

Jan Tornblom
Jan Tornblom projektityöntekijä 044 740 7829 Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.